dimecres, 6 de novembre del 2013

Tartera i grimpada al Puig de Querabs (Cond. Peu A)

Avui dimarts dia 5 ens toca un nou recorregut que mai abans haviem fet amb el cicle.
Abans de sortir de l’institut ens vam situar amb la brúixola per anar agafant pràctica.
Un cop sortir de l’institut varem sortir en direcció Can Penyanyo.
Tot seguit a l’arribar a Can Palou (64) vam creuar el carrer, ja ens apropàvem a el Mas fumats, pero no creuaríem tot el poble sinò que vam agafar un trencant a la dreta i vam començar a fer la pujada, pel camí anavem fent alguna paradeta ja que cansava una mica.
A l’arribar al Puig Sequera (471) ja haviem fet un desnivell d’uns 407 metres per lo tant ens vam parar a descansar al cim, al costat d’una barraca de ferro, i vam aprofitar per veure i menjar una mica.
Un cop vam descansar vam seguir endavant borejant un cim fins arribar al Coll del Cortalàs (483).
Vam agafar un trencant a l’esquerre fins arribar a la Cova del Cortalàs i ens vam anar obrint pas per les tarteres, sempre  en diagonal ja que així si queia alguna roca hi havia menys possibilitats de tocar a algún membre del grup.
A les tarteres hi paràvem per a baixar-les correns més d’un cop, d’un en un amb les indicacions que els professors ens havien donat previament.
Més endavant per poder pujar al cim del Puig de Querabs (616) vam haver de pujar grimpant per les roques, sempre amb el suport d’un professor o alumne per si queiem mentres grimpàvem.
A l’arribar al cim vam parar per a menjar i veure aigua, tot seguit vam baixar a camp a través per un corriol fins arribar al Coll de Sant Genís (368) després vam començar a baixar pel camí vell de roses fins arribar a Can Palau, i vàrem continuar fins arribar a l’institut.
A tot el grup li a agradat la sortida d’avui i esperem poder fer-ne més de semblants.