diumenge, 9 de febrer del 2014

Guiatge a peu A: Castell del Montgrí.

Torna a ser dimarts, dia de ruta de conducció a peu. El dimarts 4 de febrer els hi tocava als nostres companys: Cristian Moreno, Mahmud Jatri, Alex Sànchez (Xifu) i en Jordi Pereferrer.
El dia començava davant de l'institut a les 8 del matí, agafàvem el bus que ens portaria al nostre destí, El Montgrí. Després de 45 minuts de bus i explicacions de la ruta per part dels guies vam arribar a les 9 al poble de Torroella de Montgrí i ens van deixar al peu de la muntanya.
Després de repartir les brúixoles per un joc que faríem començar la ruta per una pista de terra amb una pujada força pronunciada.
Quan portàvem 15 minuts de pujada i una explicació molt extensa i interessant, d'en Cristian sobre l'olivera, en Jordi ens va explicar la història de unes petites ermites al camí i poc després vam arribar al coll de Santa Caterina i vam parar perquè en Mud ens fes una bona explicació i per fer alguna foto i preparar-nos pel que seria el nostre primer cim del dia, el Puig Rodó.
No vam tardar gaire en arribar al Puig Rodó, potser uns 15 minuts amb vent i un camí gens clar ple de pedres. Un cop al cim de Puig Rodó vam fer moltes fotos de les vistes ja que eren espectaculars.
Després de fer fotos vam continuar la nostra ruta fent un camí de 160 metres de desnivell negatiu. Tot seguit vam arribar a un camp d’ametllers on vam parar per esmorzar, Després ens vam dirigir al següent punt clau de la ruta, l'ermita de Santa Caterina. Vam arribar cansats del camí de tot el dia a l'ermita i la ruta ens esperaven encara algunes sorpreses. Només d’arribar a l'ermita hi havia una taula amb coques que havia fet en Cristian i begudes, una sorpresa que ens va agradar molt a tots.
Amb la panxa plena vam afrontar l'últim cim de la ruta i del dia, el Castell del Montgrí. Vam tornar a pujar el coll per un camí estret i un cop al coll ens separaven 15 minuts més d’intensa pujada fins al castell.
Quan vam arribar al castell les vistes eren immillorables i vam fer un joc de com trobar el rumb del mapa amb la brúixola i tots ens pensàvem que aquí s'acabaria el dia però no, encara faltava la millor part. Mentre estàvem al castell en Xavi i en Jordi estaven muntant un ràpel amb suspensió que no tocàvem amb els peus a la paret. Uns amb més ganes que altres vam fer el ràpel, quasi tots i per acabar de baixar encara més ràpid vam fer una tartera força deteriorada però molt divertida.
A les 15.30 tornàvem a ser al bus, els guies es van acomiadar i van donar per finalitzat el dia i una ruta molt divertida amb bones vistes i bona companyia.

Guies: Cristian Moreno, Mahmud Jatri, Alex Sànchez (Xifu) i en Jordi Pereferrer.