diumenge, 16 de febrer del 2014

Guiatge a peu A: Sant Onofre.

Ja es dimarts, dia 11 i avui toca fer la ruta del grup 1, Roses - Sant Onofre - Mas Ventós - La Sureda - Palau Saverdera.
Vam sortir de l'institut i ens vam encaminar cap Sant Onofre.
Un cop portavem uns 3 km de pista fàcil i senzilla, el monitor Eric Valero ens doná una breu explicació sobre l’Atmeller.
Més endavant arribem a una forta pujada que ens porta a l'Ermita de Sant Onofre.
Un cop allà vam parar per fer alguna queixalada i entrar a l'Ermita, un cop dins l'Ermita ens van fer una petita explicació d'ella i ens van explicar que antigament els pagesos pujaven a demanar bon temps per les seves collites i deixaven ofrenes.
Després de sortir de l'Ermita ens van encaminar cap el Mas Ventós, allà ens preparen un petit joc d'orientació, en el que hem de trobar 6 petites ''fites'' no gaire complicades, que en realitat eren pa, coca-cola, fanta i una corda per poder fer un joc d'estirar la corda. L'equip guanyador s’emportaba el premi, una bossa de chupachups, que d'igual forma es va repartir entre tots.
Després ens portaren a una taula on hi habien preparat un petit picapica. Allà vam estar uns 30 minuts fins que vam anar cap a Palau Savardera per una pista de pedra petita.
A la tornada no vam agafar el mateix camí pel qual varem pujar de l'ermita fins el Mas Ventós, sinó que varem agafar un altre alternatiu.
Baixant anavem a agafar un trencant per a veure uns dolmens, que final.ment per falta de temps no vam poderveure.
Desprès al arribar a Palau-saverdera ens varen portar fins el castell de palau (Torre de les hores) i ens van fer una explicació sobre ell.
Des de Palau fins a Roses ens quedaven uns 8,43 Km.
Vam tornar per un camí de terra , el mateix que vam agafar per anar fins Palau-Saverdera.
Vam arribar a Roses a les 16:20 hores, i vam entrar per la porta del derrere de l'institut, la que està situada al costat del circuit de BTT.

Text i fotos: Alex, Majmud, Jordi i Christian.
                                                                                                 Guies: Emi, Eva, Cristian i Eric.