dimecres, 30 d’abril del 2014

III INTERCICLES BAGÀ

El nostre primer raid... després de tot el curs fent sortides i ficant-nos en forma va arribar el dia de donar-ho tot, el 29/04/2014 sortíem de l’institut direcció a Bagà, vam ser dels primers en arribar, vam anar a fer una volta al poble fins trobar una placeta on parar a dinar, a les 15:30h ens esperaven els organitzadors del Raid, els alumnes del Cafemn de Bagà juntament amb els seus professors, per ells aquest raid i tota la feina que comporta preparar-ho era el seu crèdit de síntesis. Vam deixar les motxilles, bicis, ens van ensenyar les instal·lacions de l’institut on vam poder veure dos rocòdroms molt guapus, el pavelló i finalment on acamparíem. Vam muntar les tendes de campanya i ens vam anar a una plaça on vam fer un joc de presentació per tal de conèixer-nos amb els alumnes dels altres 8 instituts del Cafemn d’arreu de Catalunya que es van inscriure al Raid. El joc consistia en agafar un paper d’una bossa que tenia un número al darrera, aquest paper era un retall d’una fotografia de les seves rutes durant el curs, havíem de trobar 4 persones més que tinguessin la resta de retalls i construir el puzzle i després emplenar un full amb les nostres dades, aquell grup que vam fer a la presentació serviria perquè unes hores més tard, després de sopar féssim un joc de nit. Ens van donar berenar i vam anar cap al teatre de Bagà on ens van fer una xerrada de com serien les proves que es realitzarien l’endemà, la puntuació, el material necessari, ens van donar els dorsals i al finalitzar ens vam anar a sopar on també va arrancar a ploure. A les 21:30h ens vam reunir en una plaça per començar el joc de nit, juntament amb el grup que havíem fet a la tarda vam començar una cursa d’orientació teníem 1h per trobar diferents balises que ens van amagar arreu del poble de Bagà i just quan començava el joc va deixar de ploure. Va ser molt divertit estar amb gent que no coneixes de res lluitant per trobar el màxim de fites en el menys temps possible, ens anàvem trobant amb d’altres que també corrien pel mateix objectiu, al finalitzar vam entregar el paper amb les fites marcades i ens van dir que ens dirien el resultat juntament amb l’entrega de premis del Raid. Vam anar a dormir el camp on vam acampar estava ple de basses de la pluja i la gent que tenia les tendes molles per dintre se’n van anar a dormir al pavelló. L’endemà a les 6h ens despertàvem amb música els organitzadors, ens vam aixecar, esmorzar i preparar material pel Raid a les 8h havíem d’estar al lloc on s’iniciava el Raid. Cada institut tenia una àrea per deixar el material. A les 8.15h van donar la sortida, primer havíem de fer una duatló tots plegats 3,6km corrents i 5 km en bici per un recorregut encintat, això serviria per marcar distàncies i després poder escollir les diferents modalitats que eren d’ordre lliure. 11,7 km en BTT amb 8 fites que havíem de marcar durant el camí, 3km en BTT fins arribar a una serra on havíem de deixar les bicis per fer orientació especifica a peu amb 7 fites a trobar, 1 km vertical amb una fita al cim, 3,5 km de trekking + un ràpel amb 4 fites durant el camí, una prova de tir amb arc i 500 m de trekking aquàtic que s’havia de realitzar al final, cadascuna d’aquestes proves s’iniciaven i finalitzaven al punt de trobada. Al finalitzar s’havia de descarregar l’aparell que portàvem i enregistrava totes les dades (Sportident). Ens vam anar a canviar i dinar uns entrepans que ens va donar l’organització. A les 14.30h era l’entrega de premis, primerament van fer un sorteig amb els diferents números dels dorsals i donaven diferents regals, motxilles, roba d’esport, llibres, invitacions... seguidament van començar a donar els premis a la categoria masculina i mixta, després femenina, professors i finalment per instituts. Vam quedar 3r en categoria de Professors (Xavi Vilella i Roger) per en Xavi el primer Raid, i segons en Categoria d’institut, i guanyadors del joc de nit amb dos participants nostres (Jaume i Lewis) de 5. Estàvem molt contents pel Raid en general, com havia anat, i per la qualificació, el vam disfrutar molt, ens va fer un dia assolellat i el vam gaudir. Aquí també haig de dir que els nostres profes Ruben i Toni també van participar però en Ruben va caure amb btt a la duatló, anaven els primers i en un pont de fusta amb fang degut a la pluja del dia anterior li va fer relliscar i va acabar lesionat sense poder seguir la cursa, es va arriscar a acompanyar-nos participant al Raid quan li faltava una setmana per fer realitat un dels seus somnis fer la volta amb BTT per tot l’Empordà, portaven ell i en Toni molt de temps preparant aquest repte, li donem les gràcies pels consells que ens va donar abans del Raid, i per fer-nos costat, li donem ànims perquè es recuperi aviat i li poguem donar la sortida i benvinguda al seu repte. Ara si que ja hem acabat el curs, ens queden les practiques però ja molts no ens tornarem a veure, ha sigut un curs molt intens, ens queda un gran record, bones experiències, bons companys i uns cracks de professors. Moltes gràcies per aquest any tant increible.