dimecres, 30 d’octubre del 2013

Travessa Garrotxa 2014

TRAVESSA DIA 1

Primer, ens van deixar a 1 km de Sadernes, i d'allà vam haver de caminar per la carretera fins arribar al hostal de Sadernes, on vam agafar un camí a la dreta, i llavors vam començar a pujar. Allà hi havia una cosa a destacar, hi havia un paret enorme per rapel·lar. Vam seguir el camí i el riu ens quedava a la dreta, el vam seguir fins que van parar per pujar a la cova del Bisbe on allà vam haver de grimpar, i en arribar a dalt vam tardar 30 min. Llavors un cop visitada la cova vam baixar i ens vam dividir en 4 grups, i cada grup tenia un professor diferent, que podia ser: en Toni, en Ruben, en Roger, en Xavi o la Sònia. Després amb un marge de temps determinat, vam anar fins a Sant Aniol, on els camins pels que passàven eren corriols de pedres. Vam haver de travessar un riu, dos ponts de fusta i tot el camí era una pujada progressiva. El camí va ser guiat pels alumnes. Al arribar a Sant Aniol els grups van aprofitar per menjar, omplir les garrafes d'aigua i descansar. Tot seguit vam anar a veure un salt d'aigua que hi havia molt aprop: el Salt del Brull. Després van seguir pujant per corriols de pedres i que sobresurtien les arrels dels arbres fins arribar a una cova. A la cova s'hi havia d'entrar a quatre grapes i al final d'aquesta hi havia un penya-segat. A 20 minuts de la cova estava Talaixà, el lloc on haviem d'acampar.
La meteorologia va ser molt bona perque durant tot el dia va fer sol.
Les sensacions dels alumnes van ser molt bona, l'únic que al final del dia tothom estava molt cansat.
I la visita a les coves els hi va agradar molt.

Text: Eric Valero

TRAVESSA DIA 2

El dimarts 29, vam  despertar a Talaixà, i per començar a preparar el dia que ens esperava, vam pujar i baixa el Ferran, que des de on érem hi havia un desnivell de 230mts.
Un cop a baix del Ferran vam poder fer un mos i obtenir energia pel que ens esperava.
La primera parada la vam fer en una casa que es deia “el vaquer”, que era un bon lloc per fer un petit descans.
Després d’aquest petit descans, vam continuar per la ruta GR11 parant atenció a les fites que altre gent havia deixat i a les marques de pintura de les pedres o arbres, en arribar a la vall d’Hortmoier, ens van deixar treure els fogons i cuinar-nos alguna cosa per dinar, després d’unes 3h seguides caminant sense parar.
Ben dinat vam partir, però aquest cop no vam seguir la GR11, sinó que vam agafar un trencant que seguia la riera de Beget. Aquest trencant, era més difícil de superar, però a la vegada era més bonic i divertit de recórrer fins arribar a les planes d’en Batlle, on es torna a trobar amb el GR11 i on nosaltres vam acampar aquella nit.
Vam haver acampat abans de les 6, així que aprofitant que a tres quarts d’hora hi havia un poble (Beget), el vam anar a visitar, encara que aquell poble no fos gaire gran, s’agraïa tornar a veure una mica de civilització, en acabar la vista, cadascú va tornar a la seva tenda a recuperar forces per l’endemà.