dissabte, 1 de març del 2014

4 DIES A LA NEU

Tots estavem desitjant que arribes aquesta setmana, després d'uns mesos de curs va arribar el dia 24/02/2014, a les 7h del matí vam començar la sortida cap a la neu, feia un dia assolellat, ple d'il.lusió per passar uns dies junts aprenent coses noves, després de 3h amb autocar a les 10h del matí ens vam plantar a l'Estació pla de la Calme de Font Romeu, allà ens van donar un dossier amb tots els temes que tocariem als tallers que fariem durant el dia. Ens vam separar en 5 grups de 8 i 9 persones, els diferents tallers consistien en la tècnica del gramponatge, la del piolet, rescat amb víctimes en allaus, aquí el grup anterior ens va enterrar el DVA (Detector de Víctimes en Allaus) i ens ho van ficar molt difícil però ho vam aconseguir gràcies al gran equip que formavem , tècniques de ràppel i nivologia (estudi de les diferents capes de neu). Primer feiem teoria i posteriorment ficavem en pràctica tot el que ens havien ensenyat, va ser un dia molt interessant i productiu, després ens vam anar cap a l'alberg Anna María Janer de Llívia on ens vam distribuir les habitacions, vam passar els apunts del dia a net, vam sopar i finalment vam començar les sessions del "minut de glòria", consisteix en parlar individualment davant de tots els companys i professors que ens jutjaven al final, va ser bastant intens, on les històries personals, balls, cants... ens van emocionar, fer riure, sorprendre... una nova experiència. L'endemà a les 9h vam agafar l'autocar direcció al Coll de la Llosa que pertany a la Cerdanya Francesa on es va començar l'activitat d'esquí de fons, després d'una estona de teoria ens vam separar en grups, vam fer 3 hores al matí d'escalfament de forma jugada i pràcticar la tècnica, vam parar a dinar i a la tarda ens esperava 1 hora d'excursió amb els nostres grups, al finalitzar ens vam anar a LLívia on uns quants companys del grup de Raid guiats pel Ruben profe que els hi va donar bastanta canya van pujar corrents al turó on es troba el castell de Llívia (1.357 mts), juntament amb els professors i algun alumne que van pujar xino xano, va valdre la pena. Seguidament vam tonar a passar els apunts a net, sopar i la segona tanda del minut de gloria, aquest dia estavem bastant cansats, va ser una nit intensa, quan vam acabar el nostre professor Roger ens va donar les gràcies per haver participat ja que contava com a nota de la seva assignatura de dinàmica de grups, la veritat que ens vam quedar tots més desafogats ja que ens comportava una responsabilitat que arribes els que voliem transmetre, és un exercici on t'adones de la importància de deixar anar les coses i no guardar-les. Al dia següent ens esperava una excursió amb raquetes d'alpinisme amb grampons, vam sortir de la Llosa (1.866 mts) a les 10:30h el mateix lloc que el dia anterior, tambè ens vam separar en grups aquest cop amb els companys dels guiatges de BTT i conducció a peu que haviem fet durant el curs, anavem acompanyats d'un professor, ens van donar un mapa i una brúixola i ens vam orientar cap al Refugi del Coll del Torn (1.895 mts) on vam parar a dinar. Allà teniem un tram opcional per pujar al pic del Bastard (2.091 mts), les vistes eren increíbles, on es podien apreciar uns cims nevats a l'horitzó i vam aprofitar per fer unes fotos de grup. Seguidament vam baixar fins al poble de Matemale on ens esperava l'autocar, en total vam estar caminant 6h 15 minuts, vam recórrer 11,6 km i vam fer un desnivell positiu acumulat de 513 mts i un desnivell negatiu acumulat de 866 mts. L'últim dia ens tocava anar a Les Angles a esquiar i fer snow, vam fer grups en funció de qui volia fer una cosa o l'altre i els nivells, vam fer 3h de classes amb monitors i a la tarda vam tenir dues hores lliures per anar al nostre ritme, va ser un dia molt divertit, on ens va nevar moltíssim, vam caure, ens vam aixecar i vam seguir, vam apendre tècniques noves i vam compartir amb els companys les nostres experiències. Aquí van acabar els 4 dies de neu, vam anar direcció a l´institut molt cansants però alhora contents de tot el que haviem viscut tant intensament i en equip aquest dies. El curs va acabant però encara ens queden moltes vivencies junts, sortida de 2 dies en BTT, Raid intercicles, crèdit de síntesi i pràctiques, amb moltes ganes de disfrutar-ho al màxim perquè ens quedi un gran record.