divendres, 14 de març del 2014

Guiatge a peu B: Port de la Selva - Roses.

El dia 20 de febrer, els guies toni, alina, ivan i gloria en van fer una ruta des de port de la selva fins el institut Illa de Rodes de Roses.

El bus ens va venir a recollir a Roses i ens va porta fins els camping port de la vall hon ens va deixar per començar la ruta. Vam agafar un tall petit de pista fins arribar a un corriol, el terreny era pla amb petites pujades i baixades i passàvem per un rierol. Seguint el corriol arribem fins el poble de la Vall de Santa Creu on si situa una petita església. Vam seguir per el corriol que es dirigeix fins el monestir de Sant Pere de rodes , per el costat del monestir comença la ruta de Santiago que atravessa Espanya per la part superior anant paral·lel als Pirineus fins atrevesar Cantabria i arriba a Galicia en el cap de Finisterre, al arriba en el monestir varem fer una cursa d’orientació per els voltants i varem esmorzar. Vam continuar per una pista esfaltada fins el poble de Santa Elena on i vam visitar la església. Vam continuar per pista molt fàcil gaudir les vistes del mar fins a Sant Onofre on varem dinar.
Varem baixar per un corriol una mica difícil de pedres fins arribar a Palau Savardera un cop all avarem passar per la urbanització agafant una pista que ens conduia fins a Mas Busca on varem atravessant-lo i varem agafar pista fins el institut. Aquest últim tram es va fer molt pesat perquè era un dels més llarg de la ruta el desnivell era pla i no teniem bones vistes de l’Alt Empordà, per el meu gust haguès fet la ruta al revés començant per el tram pesat, tot i així va ser una ruta maca.

Crònica i fotos: Jaume Ferrer, Sergio Alonso, Albert Mostazo i Jordi Vilarrasa.
Guies: Toni Bassó, Alina Floquet, Ivan Vargas i Glòria Domínguez.